Palivový filtr VIKA 22011636501
- Typ filtru
- Filtr zabudovaný do potrubí
- Typ paliva
- Benzín celý popis...
Palivový filtr je obvykle umístěn u benzinových vozidel v nádrži nebo v okolí palivového čerpadla, při dieselových vozidlech pod kapotou, v horní části u motoru.
Hlavní úloha palivového filtru je odfiltrování drobných nečistot z paliva, které mohou vniknout do nádrže po natankování.
Nečistoty se do paliva mohou dostat v procesu výroby, při přepravě či během skladování.
Také se mohou nečistoty uvolňovat ze dna vaše palivové nádrže. U dieselových motorech pomáhá palivový filtr i tím, že odstraňuje vodu, která může způsobit korozi vstřikovacího systému.
Palivové filtry, tak jako ostatní filtry měníme vždy v pravidelných intervalech. Výrobci uvádějí interval výměny palivového filtru dvacet až šedesát tisíc kilometrů, v závislosti na typu paliva.
V rámci prevence a ochrany palivového systému doporučujeme vyměnit filtr jednou za rok spolu s olejovým, vzduchovým a kabinovým filtrem. 
Cena palivového filtru bývá vyšší oproti ostatním filtrům , ale investice se určitě vyplatí, protože zanesený či ucpaný filtr může poškodit několikanásobně dražší díly vstřikovacího systému a také zvyšuje spotřebu a snižuje výkon vozidla.
Výměna filtru není obtížný proces, ale určitě je lepší přenechat ji na specializovaný servis, který vám při výměně překontroluje i správný průtok paliva, jeho tlak v systému či celkovou funkčnost.
Výměnu palivového filtru určitě není třeba odkládat. No existuje pár tipů, díky kterým umíme životnost palivového filtru prodloužit správnou péčí.
Přední evropský dodavatel filtračních systémů pro nákladní, užitková i osobní vozidla, který vznikl ve městě Münster (Německo) v roce 1958. V současnosti má organizace zastoupení v 16 městech celkem v devíti zemích.
Přední evropský dodavatel filtračních systémů pro nákladní, užitková i osobní vozidla, který vznikl ve městě Münster (Německo) v roce 1958. V současnosti má organizace zastoupení v 16 městech celkem v devíti zemích.