Olejový filtr plní velmi důležitou funkci pro správný chod a životnost motoru.
Při běžném provozu motoru dochází k jeho opotřebení přičemž se následky opotřebení uvolňují drobné hobliny a mikročástice do oleje.
Právě olejový filtr zachycuje tyto částice aby se nedostaly do motoru a nepoškodily jej. Časem však olejový filtr ztrácí své filtrační schopnosti a je nutná jeho výměna.Olejový filtr se nachází v každém motoru. Najdeme ho z boku nebo ve spodní části bloku motoru a je přímo napojen na mazací soustavu. Olejový filtr je vystaven extrémním podmínkám, jako změny teplot od motoru či chemikáliím. Filtrační papír, ze kterého je olejový filtr vyroben, musí odolávat nejen vysokým teplotám a chemickým vlivům, ale také si musí zachovat během své životnosti i schopnost filtrace olejů různé hustoty . Měnit olejový filtr se doporučuje každý rok nebo po ujetí přibližně deset až patnáct tisíc kilometrů, po odšroubování se mění buď kus za kus, nebo se mění jen vnitřní vložka. K odšroubování filtru se používají speciální klíče na olejové filtry, které naleznete u nás v nabídce. Samozřejmě vždy s výměnou filtru je nutno vyměnit i celou olejovou náplň motoru. Nedodržení intervalu výměny olejového filtru může snížit životnost motoru či dokonce jej nenávratně poškodit. Zanedbaná výměna olejového filtru může mít fatální následky na motor. Toto jsou čtyři nejhorší scénáře, které mohou nastat, pokud filtr nevyměníte včas.Co může způsobit použití znečištěného filtru?
Ucpání filtru
Nejhorší věc, co se může stát je, že se olejový filtr ucpe a mazivo jím již neprojde. Tehdy není motor mazaný a zadře se. Oprava již není možná a je třeba vyměnit celý motor.
Druhá nejnebezpečnější věc, která může nastat je to, že filtr ztratí výkon.
Zanesněný olejový filtr nefiltruje potřebné množství oleje a tedy celý proces filtrace je neúčinný. Takto kontaminovaný olej se vrací zpět do oběhu. Znečištěný olej rychleji a více opotřebovává motor.
Starý olejový filtr způsobuje větší spotřebu maziva a tím pádem vám bude olej mizet a bude jej třeba často dolévat. Také tato spotřeba oleje v motoru zanechává v důsledku neúčinného spalování organické zbytky.
Ponecháte-li motor pracovat se špinavým filtrem , olej není dostatečně filtrován a začne se v něm usazovat kal, který se nakonec dostane do všech částí motoru. Takto zanesený motor je mnohem více namáhán a rychleji se opotřebovávají jeho vnitřní části.
Jestliže nemáte vybraný model a motorizaci auta, tyto díly nemusí být pro Vaše auto vhodné