Palivový filtr je obvykle umístěn u benzinových vozidel v nádrži nebo v okolí palivového čerpadla, při dieselových vozidlech pod kapotou, v horní části u motoru.
Hlavní úloha palivového filtru je odfiltrování drobných nečistot z paliva, které mohou vniknout do nádrže po natankování.
Nečistoty se do paliva mohou dostat v procesu výroby, při přepravě či během skladování.
Také se mohou nečistoty uvolňovat ze dna vaše palivové nádrže. U dieselových motorech pomáhá palivový filtr i tím, že odstraňuje vodu, která může způsobit korozi vstřikovacího systému.
Palivové filtry, tak jako ostatní filtry měníme vždy v pravidelných intervalech. Výrobci uvádějí interval výměny palivového filtru dvacet až šedesát tisíc kilometrů, v závislosti na typu paliva.
V rámci prevence a ochrany palivového systému doporučujeme vyměnit filtr jednou za rok spolu s olejovým, vzduchovým a kabinovým filtrem. 
Cena palivového filtru bývá vyšší oproti ostatním filtrům , ale investice se určitě vyplatí, protože zanesený či ucpaný filtr může poškodit několikanásobně dražší díly vstřikovacího systému a také zvyšuje spotřebu a snižuje výkon vozidla.
Výměna filtru není obtížný proces, ale určitě je lepší přenechat ji na specializovaný servis, který vám při výměně překontroluje i správný průtok paliva, jeho tlak v systému či celkovou funkčnost.
Výměnu palivového filtru určitě není třeba odkládat. No existuje pár tipů, díky kterým umíme životnost palivového filtru prodloužit správnou péčí.
Jestliže nemáte vybraný model a motorizaci auta, tyto díly nemusí být pro Vaše auto vhodné